Best of Cannes – Ulla-Karin Barrett, brand strategist Fanclub

14 februari
10:30 - 11:00
Luleå
Kulturcentrum Ebeneser

För tionde året bjuder vi in till vår uppskattade spaning ”Best of Cannes” där vi sammanfattar de senaste kommunikationstrenderna och visar vinnarna i världens största kommunikationstävling. Vi har lyssnat på världens mest framgångsrika marknadschefer och försökt förstå hur de navigerar i en värld där varumärken möter olika utmaningar.

Tillit är ett återkommande tema i år på alla nivåer:i teknologins utveckling, i de stora plattformarnas intrång i våra liv, i mediernas berättelser, i skapandet av trogna relationer mellan varumärke och kund, i förväntningarna från framtidens konsumenter, och även i resultatmätningar och i hur data kommer att hanteras.

I år har vi inspirerats av bland andra Facebook, Tencent, Burger King, WGSN, Anonymous, L’Oréal, Mastercard, P&G, Unilever, Samsung, Google, R/GA, IKEA, Mars, Pepsico, Diageo och KFC.

Ulla-Karin, som blev invald i Komms styrelse 2016, har vid flera tillfällen suttit i juryn i stora reklamtävlingar, bl a Guldägget, Eurobest samt sist men inte minst Cannes Lions. Hon är en uppskattad föredragshållare både i Sverige och internationellt.